Ik geloof in verbinding, ontmoeting en in een gemeenschappelijke context, waar iedereen zijn plaats kan onderzoeken en vinden.
Je leert kijken met andere ogen, met ‘Kunst-ogen’. Kinderen kijken, proeven en doen. Ze denken na over de wereld en over de betekenis van een beeld.
Een verhaal of een beeld als stimulatie om in een open dialoog te gaan met hen en in gesprek te gaan met andere kinderen.
We kijken anders naar de wereld, en onderzoeken zoveel mogelijk kanten.
Op die manier merken wij snel dat iedereen verhalen en beelden op een andere manier ervaart.
Ik zie creativiteit en cultuur als brede fundamenten, die uiteraard linken leggen naar andere disciplines.
Onze maatschappij is complex en vraagt dan ook expertise, kennis en inzicht vanuit verschillende hoeken.
Wij trekken lijnen tussen kunst, wetenschap, natuur en de diverse samenleving.
Filosofische bespiegelingen worden net daarom, niet uit de weg gegaan
We vormen een brug en verbinden met elkaar en de wereld in groei en talent.
Als begeleider zit ik achteraan op de tandem en geef graag ondersteuning bij het maken van keuzes. Ieder heeft zijn eigen kleur, met aandacht voor de inzet van de individuele krachten.
Er is dan ook ruimte voor accident en wroeten en om dit te benutten als leermoment.
Door dit moment zijn mensen beter in staat krachtige keuzes te maken en bewuster te zijn over het eigen leren. Hier leg ik dan ook de nauwe link met het logo.
Het kind, als creatieve reiziger, staat centraal in elk labo en onderzoek.
. Leren door de kunsten, in de raakvlakken met andere disciplines
. Interesse ontwikkelen in kunst en de wereld
. Talentontwikkeling en groei naar meer zelfvertrouwen, zelfkennis en ontspanning door de magie van creëren te ervaren
. Cultuureducatie is de kapstok om te werken rond doorzetten, leren kiezen, falen, emoties, toewijding en mildheid
Denken, maken, wanderen, praten, verhalen maken, (creatief) schrijven en de magie van creëren ervaren rond een thema of gewoon om kind te mogen zijn.
Met je hoofd, met je handen, met je ogen, met je oren, met je neus en je mond ervaar je de wereld. Met een vleugje filosofie, in de natuur, met oog voor kunst en de inspiratie rond ons laten we onszelf prikkelen.
Je kind kan de wereld en zichzelf uitdrukken op zijn, haar of x eigen(zinnige) manier.
In een klein groepje duiken we onze zintuigen achterna de wereld in met persoonlijke aandacht voor ieder kind. Er is in het bijzonder ruimte voor snelle denkers, nieuwsgierige kinderen en gevoelige Creanauten.
Elk kind wordt gezien in zijn, haar of x talenten met een stevige dosis plezier en een portie uitdagingen.
Samen onderweg naar groei.
© Creanaut – Meike Janssens – 2020